03-6195909
עוד כתבת תחקיר לא מקצועית הנותנת זריקת מרץ לסקפטיות…

הגיע הזמן לעשות סוף לכל מי שגורם לתקוות שווא אצל גברים שמחפשים נואשות פתרון להתקרחות תורשתית. למה להטעות את הציבור בכתבות יחצניות ולא מקצועיות??

מה קורה כאשר מנסים לשקם שיער אצל אדם שכבר הקריח? התשובה היא בזבוז זמן וכסף.

עצוב מאוד שלקחו גבר למבחן טיפול, כאשר סיכויי ההצלחה שלו היו אפסיים מלכתחילה. המפתח להצלחת הטיפול הוא במציאת מועמד ראוי לשיקום ולצערנו יואב אבן מכתבת התחקיר שפורסמה בערוץ 2 , לא היה כזה. כשהשיער מת אז הוא מת ואת זה קל מאוד לראות ולאבחן .

כאשר מתעניין פונה אלי ושואל אותי במעמד שיחה טלפונית "האם אני יכול גם לעשות טיפול משקם למרות שאני קירח כבר למעלה מעשר שנים?" הוא מקבל ממני את התשובה "לא" ואני כבר במעמד השיחה ממליץ לו להגיע ליעוץ על מנת לבחון אופציה להשתלה .

היו מספר כשלים מאוד בולטים בכתבה וברצוני לפרט אותם על מנת לסייע לכל המיואשים בנושא:

  1. PRP הוא טיפול שקיים למעלה מ15 שנה . למה הציגו אותו בכתבה כטיפול חדשני ופורץ דרך בתחום ?
  2. קיים טיפול מתקדם הרבה יותר בגורמי גדילה אנושיים, הנקרא IPRF – ראה פוסט :
    "המפתח לפתרון להתקרחות גנטית נמצא בדם שלך"  לכל מי שמעוניין להרחיב מבחינה מקצועית. 
  3. לפני שמתחילים טיפול יש לבצע אבחון והתאמת ציפיות מקצועית ואובייקטיבית, מה שלא נעשה בכתבה . הכתב שאל שניות ספורות לפני הטיפול "האם יצמח לי שיער"? והרופא השיב תשובה חיובית והחלטית, למרות שבאזור הקודקוד לא היה שום סיכוי סביר לקבל שינוי ויזואלי ומוחשי , לכל היותר אולי פלומה קטנה שלא תשנה דבר במראה השיער .
  4. טיפול בגורמי גדילה PRP/PRF תורם בעיקר לשיקום הרקמה בה מתפתח השיער ומשפר את הסביבה ובניית כלי דם חדשים שניזוקו מהורמון הDHT שתוקף את השיער בצורה עקבית עד להרס סופי ומוחלט . טיפול בגורמי גדילה לבדו יכול לתרום רק חלקית ! ולכן על מנת לקבל תוצאה משמעותית ובזמן קצר צריך לשלב גם טיפול מקומי תרופתי (ללא תופעות לוואי) שיפסיק את המשך ההרס של ההורמון . השילוב הזה בהחלט נותן מענה ופתרון לבעיית ההתקרחות התורשתית ביותר מ80% מהמקרים .
  5. במידה וההתקרחות כבר תפסה קבע ומרבית זקיקי השיער אינם פעילים יותר, אז אין סיבה להתחיל טיפול כי אין מה לשקם ויש לשקול השתלה .
  6. אין סיבה לבצע טיפול בעשרות אלפי שקלים כאשר סיכויי ההצלחה עומדים על כ50% (כפי שנאמר בכתבה).מישהו מבין מה זה אומר 50%??? מה זה בכלל הצלחה?  לכל אדם צריך להגדיר מהי הצלחה עבורו .
  7. כאשר טיפול עובד ניתן לראות סימנים לכך כבר בשלושה חודשים הראשונים לטיפול.
  8. לא ניתן להבטיח הבטחות . ניתן לתת הערכה בלבד/ סיכוי … כל אחד עם הגוף שלו.
  9. הכתב שכח לשאול, נניח וקיבלתי תוצאה ואני מרוצה, איך ממשיכים לאחר סיום הטיפול ?

הרי הוא לא ימשיך לעשות הזרקה כל חודש כל חייו…  האם הבעיה נפתרה? אנו מסבירים לכל המטופלים שלנו שהבעיה לא נפתרת ויש להמשיך לתחזק את התוצאה, ברוב המקרים באמצעות פעולה פשוטה ביום. אין כיום טיפול שמתקן את הגנטיקה.

לסיכום, נושא השיער מורכב, מטריד ומציק ולכן צריך להיות הוגנים וישרים ואם כבר עושים כתבת תחקיר אז רצוי שתתרום לציבור ולא תטעה אותו עם מידע לא אמין.

אני מזמין ארבעה עיתונאים (שימצאו מתאימים לאחר אבחון) ששיערם חשוב להם ומוכנים לעבור תהליך טיפול ולתעד אותו ואולי סוף סוף תעלה כתבה מקצועית ואמינה .

אולי תרצו לקרוא עוד על…